Samen met u maken wij goede afspraken welke werkzaamheden u aan ons wilt uitbesteden. Wij kunnen alles van A tot Z voor u regelen, maar u kunt er ook voor kiezen de administratie zelf te doen via de cloud (SnelStart of Exact Online) en door ons alleen de controle te laten uitvoeren, de jaarrekening op te laten stellen en de belastingaangiften te verzorgen. Ook geautomatiseerde verwerking van boekingsstukken en bankmutaties is uiteraard mogelijk. Onze werkzaamheden worden op inzichtelijke wijze gefactureerd tegen een redelijk tarief. Wij kunnen ook een vaste prijsafspraak maken middels een abonnement, zodat u precies weet waar u aan toe bent. Persoonlijke service en klantbelang staan bij ons in ieder geval altijd voorop. En wat misschien wel heel belangrijk is: wij zijn altijd bereikbaar en u hoeft bij ons geen dagen of weken te wachten op een antwoord als u eens een vraag heeft. Heeft u een (financieel) probleem? Wij lossen het voor u op.
Natuurlijk wilt u zelf graag weten hoe uw bedrijf ervoor staat, maar ook de belastingdienst, de bank en andere instanties vragen u regelmatig up to date gegevens aan te leveren. Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor kan alle gewenste rapportages voor u verzorgen. Afhankelijk van uw behoefte verstrekken wij maand- of kwartaalrapportages en/of liquiditeitsprognoses, zodat u ook lopende het boekjaar op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen uw onderneming. Ook voor een deskundig fiscaal of financieel advies bent u bij ons aan het juiste adres. U bent van harte welkom voor een gratis kennismakingsgesprek. De koffie staat klaar!
Het lidmaatschap van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB), een vereniging van gecertificeerde administratiekantoren, staat garant voor het leveren van kwaliteit. NOAB-kantoren zijn namelijk verplicht zich permanent te scholen, zodat actualiteit van kennis altijd gewaarborgd is. Dat stelt ons in staat snel in te spelen op nieuwe wet- en regelgeving en u altijd van actuele adviezen te voorzien. Voor advisering buiten onze competentie kunnen wij altijd terugvallen op de specialisten van de NOAB-adviesgroep of ons eigen netwerk. Daarin zijn diverse disciplines vertegenwoordigd, van advocaten en notarissen tot fiscalisten. Zie voor meer informatie het tabblad NOAB en bekijk de animatie en de filmpjes van enkele ondernemers die vertellen waarom zij voor een NOAB-kantoor hebben gekozen.
Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor is een NOAB-gecertificeerd administratiekantoor gevestigd in Hoofddorp. Het kantoor telt 5 medewerkers. Dat betekent dat u altijd geholpen kunt worden omdat voor iedere discipline meerdere mensen beschikbaar zijn.
Hieronder stellen wij de medewerkers graag aan u voor:
Richard Smit
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting
E: smit@smitdeleeuw.nl M: 06-37455576
Michelle Smit-de Leeuw
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: jaarrekeningen, omzetbelasting, ICP-listing, vennootschapsbelasting, advisering
E: leeuw@smitdeleeuw.nl M: 06-12770475
Marco Hageman
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting
E: hageman@smitdeleeuw.nl M: 06-15414201
Pim Schagen
Functie: Assistent-accountant
Specialiteit: jaarrekeningen, administraties, aangifte omzetbelasting
Laura de Booy
Functie: aangiftemedewerker, salarisadministrateur
Specialiteit: inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, salarisadministratie, loonheffing en omzetbelasting
Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor in Hoofddorp biedt u een volledig pakket voor o.a. de volgende ondernemingsvormen:
Eenmanszaak
Vennootschap onder firma
Besloten vennootschap
Stichting en vereniging
Wij voorzien u van betrouwbare en transparante financiële informatie omtrent uw onderneming. Maar wij weten als geen ander dat het niet alleen maar om de cijfers draait. Inzicht in en betrokkenheid bij uw organisatie, de markt waarin u opereert en ook uw persoonlijke situatie, stellen ons in staat u op een breder terrein van dienst te zijn. Met onze kennis en ervaring loodsen wij de ondernemer zowel zakelijk als privé door het woud van regels, wetten en instanties.
Ook als particulier kunt u bij ons terecht voor het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting.
Uw administratie verzorgd van A tot Z (ook in de cloud)
Controle van door u zelf bijgehouden administraties
Periodieke rapportages
Jaarrekening incl. eventuele consolidatie
Publicatiestukken Kamer van Koophandel
Facturering inclusief debiteurenbeheer, incasso en betalingsverkeer
Ondersteuning administratieve automatisering
Salarisadministratie
Arbeidsovereenkomsten
Pensioenberekeningen via onze externe actuaris
Verzuimadministratie
Alle overige personeelszaken
Inkomstenbelasting (ook voor particulieren)
Vennootschapsbelasting
Omzetbelasting
Loonheffing
Dividendbelasting
Schenk- en erfbelasting
Aanvraag voorlopige teruggaaf
Fiscale advisering
Advisering rechtsvormkeuze
Beroep- en bezwaarschriften
Begeleiding belastingcontrole
Startersbegeleiding
Begeleiding kredietaanvragen
Invullen CBS statistieken
De Belastingdienst werkt aan een systeem waarmee belastingplichtigen zelf hun werkelijke rendement in box 3 kunnen doorgeven. Daarmee kunnen zij dan aantonen dat zij in aanmerking komen voor extra compensatie omdat de box 3-heffing volgens de Hoge Raad nog steeds discriminerend is. De planning is nu dat het formulier hiervoor in juni 2025 online komt. Eerst krijgen belastingplichtigen komende oktober een informatiebrief over het verdere traject.
Even in vogelvlucht: hoe staat het er ook weer voor met box 3 van de inkomstenbelasting? Eind 2021 heeft de Hoge Raad de systematiek voor de heffing op spaargeld en beleggingen naar de prullenbak verwezen. Dat heeft de overheid geprobeerd te repareren met wetgeving: een 'herstelwet' voor de jaren 2017 tot en met 2022 en een 'overbruggingswet' voor 2023 en verder. Maar afgelopen juni heeft de Hoge Raad geoordeeld dat deze wetgeving nog steeds discrimineert als het werkelijk rendement lager is dan het forfaitaire rendement. Belastingplichtigen moeten daarom de mogelijkheid krijgen om aan te tonen dat hun werkelijke rendement lager is dan het forfait. En als dat zo is, moeten zij alleen aangeslagen worden voor dit lagere rendement. Een nieuw stelsel voor de heffing in box 3 is al een tijdje in de maak, en gaat op z'n vroegst in 2027 in.
Het nieuwe kabinet heeft inmiddels een eerste analyse klaar van de juni-arresten van de Hoge Raad. De overheid gaat nu eerst aan de slag met het bepalen van de doelgroep en de definitie van 'werkelijk rendement' (zie verderop in dit artikel). En de Belastingdienst werkt aan het bouwen en testen van het digitale formulier 'Opgaaf werkelijk rendement' (OWR). Maar om eerst de hamvraag voor belastingplichtigen te beantwoorden: hoe ziet de conceptplanning er nu uit?
Voordat er sprake kan zijn van verder rechtsherstel voor belastingplichtigen die te veel belasting hebben betaald in box 3, moet het kabinet eerst vaststellen wat nu eigenlijk onder het 'werkelijk rendement' valt. De Hoge Raad heeft in zijn arresten wel al verschillende richtlijnen gegeven, zoals dat het rendement per jaar bepaald moet worden en dat er geen rekening wordt gehouden met de inflatie. Het kabinet voegt daar in een brief onder meer aan toe dat het uitgaat van het 'kasstelsel'. Dus bijvoorbeeld rente op spaargeld die betrekking heeft op 2022 maar pas in 2023 wordt bijgeschreven, telt als rendement voor 2023. Tegelijkertijd moeten er nog een aantal knopen worden doorgehakt. Zo heeft de Hoge Raad zich niet uitgelaten over de vraag hoe de waardeontwikkeling van een woning moet worden bepaald als de woning in de loop van het jaar wordt verkocht of gekocht.
Het kabinet wil de definitie van wat er onder het werkelijk rendement valt in augustus klaar hebben. Aan de hand daarvan kan de Belastingdienst ook het OWR-formulier verder afmaken, want dan is dus ook pas duidelijk wat belastingplichtigen precies allemaal moeten opgeven. Het is de bedoeling dat via dit formulier straks automatisch verwerkt kan worden. Wat dit betekent voor de andere ICT-uitdagingen van de Belastingdienst wordt overigens nog in kaart gebracht.
Staatssecretaris Idsinga van Financiën laat in zijn brief nog eens weten dat er in het hoofdlijnenakkoord van de coalitie geen rekening is gehouden met de kosten die deze operatie met zich meebrengt. Eerder heeft het vorige kabinet al gemeld dat de kosten in elk geval € 4 miljard bedragen. Idsinga noemt geen bedragen, alleen dat het om 'meerdere miljarden' gaat. Hoe het kabinet dit gaat opvangen, wordt in augustus besloten. Op Prinsjesdag moet dan uit de begrotingen blijken op welke manier de kosten worden gedekt.
NOAB staat voor de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen.
NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Bij NOAB zijn ongeveer 1000 kantoren aangesloten - en dat aantal groeit nog steeds. NOAB zet zich op verschillende manieren in om de belangen van haar leden binnen en buiten de sector te behartigen.
Daarnaast geldt het NOAB-kwaliteitskeurmerk al jaren als de norm in de branche. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet. Een kantoor met een NOAB-logo garandeert daarom kwaliteit, vakmanschap en actuele kennis van zaken. (bron: noab.nl)
Klik hieronder op het animatiefilmpje voor een heldere uitleg wat een NOAB-kantoor voor u kan betekenen of op één van de andere filmpjes van ondernemers die uitleggen waarom zij bewust voor een administratiekantoor met een NOAB-keurmerk hebben gekozen.
Vul onderstaande velden in en wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Uw privacy is erg belangrijk. Alle door u verstrekte gegevens zullen door ons vertrouwelijk worden behandeld en zullen dan ook nooit zonder uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming met anderen worden gedeeld. Ook zullen uw privacygevoelige gegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk of wettelijk vereist.