Samen met u maken wij goede afspraken welke werkzaamheden u aan ons wilt uitbesteden. Wij kunnen alles van A tot Z voor u regelen, maar u kunt er ook voor kiezen de administratie zelf te doen via de cloud (SnelStart of Exact Online) en door ons alleen de controle te laten uitvoeren, de jaarrekening op te laten stellen en de belastingaangiften te verzorgen. Ook geautomatiseerde verwerking van boekingsstukken en bankmutaties is uiteraard mogelijk. Onze werkzaamheden worden op inzichtelijke wijze gefactureerd tegen een redelijk tarief. Wij kunnen ook een vaste prijsafspraak maken middels een abonnement, zodat u precies weet waar u aan toe bent. Persoonlijke service en klantbelang staan bij ons in ieder geval altijd voorop. En wat misschien wel heel belangrijk is: wij zijn altijd bereikbaar en u hoeft bij ons geen dagen of weken te wachten op een antwoord als u eens een vraag heeft. Heeft u een (financieel) probleem? Wij lossen het voor u op.
Natuurlijk wilt u zelf graag weten hoe uw bedrijf ervoor staat, maar ook de belastingdienst, de bank en andere instanties vragen u regelmatig up to date gegevens aan te leveren. Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor kan alle gewenste rapportages voor u verzorgen. Afhankelijk van uw behoefte verstrekken wij maand- of kwartaalrapportages en/of liquiditeitsprognoses, zodat u ook lopende het boekjaar op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen uw onderneming. Ook voor een deskundig fiscaal of financieel advies bent u bij ons aan het juiste adres. U bent van harte welkom voor een gratis kennismakingsgesprek. De koffie staat klaar!
Het lidmaatschap van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB), een vereniging van gecertificeerde administratiekantoren, staat garant voor het leveren van kwaliteit. NOAB-kantoren zijn namelijk verplicht zich permanent te scholen, zodat actualiteit van kennis altijd gewaarborgd is. Dat stelt ons in staat snel in te spelen op nieuwe wet- en regelgeving en u altijd van actuele adviezen te voorzien. Voor advisering buiten onze competentie kunnen wij altijd terugvallen op de specialisten van de NOAB-adviesgroep of ons eigen netwerk. Daarin zijn diverse disciplines vertegenwoordigd, van advocaten en notarissen tot fiscalisten. Zie voor meer informatie het tabblad NOAB en bekijk de animatie en de filmpjes van enkele ondernemers die vertellen waarom zij voor een NOAB-kantoor hebben gekozen.
Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor is een NOAB-gecertificeerd administratiekantoor gevestigd in Hoofddorp. Het kantoor telt 5 medewerkers. Dat betekent dat u altijd geholpen kunt worden omdat voor iedere discipline meerdere mensen beschikbaar zijn.
Hieronder stellen wij de medewerkers graag aan u voor:
Richard Smit
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting
E: smit@smitdeleeuw.nl M: 06-37455576
Michelle Smit-de Leeuw
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: jaarrekeningen, omzetbelasting, ICP-listing, vennootschapsbelasting, advisering
E: leeuw@smitdeleeuw.nl M: 06-12770475
Marco Hageman
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting
E: hageman@smitdeleeuw.nl M: 06-15414201
Pim Schagen
Functie: Assistent-accountant
Specialiteit: jaarrekeningen, administraties, aangifte omzetbelasting
Laura de Booy
Functie: aangiftemedewerker, salarisadministrateur
Specialiteit: inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, salarisadministratie, loonheffing en omzetbelasting
Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor in Hoofddorp biedt u een volledig pakket voor o.a. de volgende ondernemingsvormen:
Eenmanszaak
Vennootschap onder firma
Besloten vennootschap
Stichting en vereniging
Wij voorzien u van betrouwbare en transparante financiële informatie omtrent uw onderneming. Maar wij weten als geen ander dat het niet alleen maar om de cijfers draait. Inzicht in en betrokkenheid bij uw organisatie, de markt waarin u opereert en ook uw persoonlijke situatie, stellen ons in staat u op een breder terrein van dienst te zijn. Met onze kennis en ervaring loodsen wij de ondernemer zowel zakelijk als privé door het woud van regels, wetten en instanties.
Ook als particulier kunt u bij ons terecht voor het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting.
Uw administratie verzorgd van A tot Z (ook in de cloud)
Controle van door u zelf bijgehouden administraties
Periodieke rapportages
Jaarrekening incl. eventuele consolidatie
Publicatiestukken Kamer van Koophandel
Facturering inclusief debiteurenbeheer, incasso en betalingsverkeer
Ondersteuning administratieve automatisering
Salarisadministratie
Arbeidsovereenkomsten
Pensioenberekeningen via onze externe actuaris
Verzuimadministratie
Alle overige personeelszaken
Inkomstenbelasting (ook voor particulieren)
Vennootschapsbelasting
Omzetbelasting
Loonheffing
Dividendbelasting
Schenk- en erfbelasting
Aanvraag voorlopige teruggaaf
Fiscale advisering
Advisering rechtsvormkeuze
Beroep- en bezwaarschriften
Begeleiding belastingcontrole
Startersbegeleiding
Begeleiding kredietaanvragen
Invullen CBS statistieken
7 november 2023 | Door redactie FiscaalRendement
De deadline voor het inleveren van de BTW-aangifte is altijd uiterlijk een maand na afloop van het belastingtijdvak, of dat nu een kwartaal of een maand is. Het missen van die deadline kan de ondernemer op een boete komen te staan, maar niet altijd. Dat ondernemers te laat zijn met de BTW-aangifte, komt nogal eens voor. In het tweede kwartaal van dit jaar ging het volgens de Belastingdienst om ruim 140.000 ondernemers die te lang hebben getreuzeld. De fiscus heeft de afgelopen dagen ook een sms gestuurd aan ondernemers die nog geen aangifte hebben ingeleverd over het derde kwartaal van 2023 of over de maand september. In dat bericht spoort de Belastingdienst ondernemers aan om die aangifte alsnog uiterlijk 7 november 2023 in te dienen en de verschuldigde BTW ook direct te betalen. Ondernemers kunnen ook instellen dat zij een melding per mail krijgen van de fiscus dat er een deadline nadert of hier een speciale app voor installeren van de Belastingdienst. Coulancetermijn van 7 dagenVoor het te laat inleveren van een aangifte of een te late betaling kan de Belastingdienst boetes opleggen. Voor een te late aangifte geldt een boete van € 68. Maar de fiscus ziet de aangifte en de betaling als twee losse dingen. Is de aangifte te laat én is er ook geen BTW afgedragen (en dat ligt wel voor de hand), dan volgt er voor het betaalverzuim ook een boete. Die kanoplopen tot € 5.514). Verzuimboetes lopen opKortom: is de ondernemer eens een keer een paar dagen te laat, dan is dat dus niet direct een ramp. Maar verzuimboetes lopen wel op als de ondernemer vaker een deadline mist. Het kan overigens anders liggen bij een zogeheten suppletie-aangifte voor de BTW. Een ondernemer die bemerkt dat er te weinig (of te veel) BTW is afgedragen, moet tijdig zo'n suppletie-aangifte indienen. Als de Belastingdienst zelf achteraf vaststelt dat de ondernemer onterecht geen suppletie-aangifte heeft ingediend, volgt er sowieso een boete. Kiezen voor kleineondernemersregeling (KOR)De makkelijkste manier om niet in het boetecircus terecht te komen is uiteraard op tijd aangifte doen en de verschuldigde BTW voor de deadline afdragen (dat kan inmiddels via iDeal). Maar ondernemers met relatief weinig BTW-omzet kunnen ook kiezen voor de kleineondernemersregeling (KOR). Ondernemers die in een jaar onder de € 20.000 omzet blijven, kunnen in aanmerking komen voor de regeling. Deelnemers aan de KOR hoeven geen uitgebreide BTW-administratie bij te houden en ook geen BTW-aangifte in te dienen. Tegelijkertijd mag de KOR-deelnemer ook geen BTW in aftrek brengen. Een keuze voor de KOR geldt wel voor 3 jaar, dus ondernemers die op termijn juist een flinke investering verwachten inclusief BTW-aftrek moeten misschien twee keer nadenken over deelname. Een ondernemer die de KOR met ingang van 2024 wil toepassen, moet zich uiterlijk 2 december 2023 melden bij de Belastingdienst. |
NOAB staat voor de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen.
NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Bij NOAB zijn ongeveer 1000 kantoren aangesloten - en dat aantal groeit nog steeds. NOAB zet zich op verschillende manieren in om de belangen van haar leden binnen en buiten de sector te behartigen.
Daarnaast geldt het NOAB-kwaliteitskeurmerk al jaren als de norm in de branche. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet. Een kantoor met een NOAB-logo garandeert daarom kwaliteit, vakmanschap en actuele kennis van zaken. (bron: noab.nl)
Klik hieronder op het animatiefilmpje voor een heldere uitleg wat een NOAB-kantoor voor u kan betekenen of op één van de andere filmpjes van ondernemers die uitleggen waarom zij bewust voor een administratiekantoor met een NOAB-keurmerk hebben gekozen.
Vul onderstaande velden in en wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Uw privacy is erg belangrijk. Alle door u verstrekte gegevens zullen door ons vertrouwelijk worden behandeld en zullen dan ook nooit zonder uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming met anderen worden gedeeld. Ook zullen uw privacygevoelige gegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk of wettelijk vereist.