Samen met u maken wij goede afspraken welke werkzaamheden u aan ons wilt uitbesteden. Wij kunnen alles van A tot Z voor u regelen, maar u kunt er ook voor kiezen de administratie zelf te doen via de cloud (SnelStart of Exact Online) en door ons alleen de controle te laten uitvoeren, de jaarrekening op te laten stellen en de belastingaangiften te verzorgen. Ook geautomatiseerde verwerking van boekingsstukken en bankmutaties is uiteraard mogelijk. Onze werkzaamheden worden op inzichtelijke wijze gefactureerd tegen een redelijk tarief. Wij kunnen ook een vaste prijsafspraak maken middels een abonnement, zodat u precies weet waar u aan toe bent. Persoonlijke service en klantbelang staan bij ons in ieder geval altijd voorop. En wat misschien wel heel belangrijk is: wij zijn altijd bereikbaar en u hoeft bij ons geen dagen of weken te wachten op een antwoord als u eens een vraag heeft. Heeft u een (financieel) probleem? Wij lossen het voor u op.
Natuurlijk wilt u zelf graag weten hoe uw bedrijf ervoor staat, maar ook de belastingdienst, de bank en andere instanties vragen u regelmatig up to date gegevens aan te leveren. Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor kan alle gewenste rapportages voor u verzorgen. Afhankelijk van uw behoefte verstrekken wij maand- of kwartaalrapportages en/of liquiditeitsprognoses, zodat u ook lopende het boekjaar op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen uw onderneming. Ook voor een deskundig fiscaal of financieel advies bent u bij ons aan het juiste adres. U bent van harte welkom voor een gratis kennismakingsgesprek. De koffie staat klaar!
Het lidmaatschap van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB), een vereniging van gecertificeerde administratiekantoren, staat garant voor het leveren van kwaliteit. NOAB-kantoren zijn namelijk verplicht zich permanent te scholen, zodat actualiteit van kennis altijd gewaarborgd is. Dat stelt ons in staat snel in te spelen op nieuwe wet- en regelgeving en u altijd van actuele adviezen te voorzien. Voor advisering buiten onze competentie kunnen wij altijd terugvallen op de specialisten van de NOAB-adviesgroep of ons eigen netwerk. Daarin zijn diverse disciplines vertegenwoordigd, van advocaten en notarissen tot fiscalisten. Zie voor meer informatie het tabblad NOAB en bekijk de animatie en de filmpjes van enkele ondernemers die vertellen waarom zij voor een NOAB-kantoor hebben gekozen.
Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor is een NOAB-gecertificeerd administratiekantoor gevestigd in Hoofddorp. Het kantoor telt 5 medewerkers. Dat betekent dat u altijd geholpen kunt worden omdat voor iedere discipline meerdere mensen beschikbaar zijn.
Hieronder stellen wij de medewerkers graag aan u voor:
Richard Smit
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting
E: smit@smitdeleeuw.nl M: 06-37455576
Michelle Smit-de Leeuw
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: jaarrekeningen, omzetbelasting, ICP-listing, vennootschapsbelasting, advisering
E: leeuw@smitdeleeuw.nl M: 06-12770475
Marco Hageman
Functie: Directeur/eigenaar
Specialiteit: fiscaal advies, jaarrekeningen, omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting
E: hageman@smitdeleeuw.nl M: 06-15414201
Pim Schagen
Functie: Assistent-accountant
Specialiteit: jaarrekeningen, administraties, aangifte omzetbelasting
Laura de Booy
Functie: aangiftemedewerker, salarisadministrateur
Specialiteit: inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, salarisadministratie, loonheffing en omzetbelasting
Smit & De Leeuw Administratie- en belastingadvieskantoor in Hoofddorp biedt u een volledig pakket voor o.a. de volgende ondernemingsvormen:
Eenmanszaak
Vennootschap onder firma
Besloten vennootschap
Stichting en vereniging
Wij voorzien u van betrouwbare en transparante financiële informatie omtrent uw onderneming. Maar wij weten als geen ander dat het niet alleen maar om de cijfers draait. Inzicht in en betrokkenheid bij uw organisatie, de markt waarin u opereert en ook uw persoonlijke situatie, stellen ons in staat u op een breder terrein van dienst te zijn. Met onze kennis en ervaring loodsen wij de ondernemer zowel zakelijk als privé door het woud van regels, wetten en instanties.
Ook als particulier kunt u bij ons terecht voor het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting.
Uw administratie verzorgd van A tot Z (ook in de cloud)
Controle van door u zelf bijgehouden administraties
Periodieke rapportages
Jaarrekening incl. eventuele consolidatie
Publicatiestukken Kamer van Koophandel
Facturering inclusief debiteurenbeheer, incasso en betalingsverkeer
Ondersteuning administratieve automatisering
Salarisadministratie
Arbeidsovereenkomsten
Pensioenberekeningen via onze externe actuaris
Verzuimadministratie
Alle overige personeelszaken
Inkomstenbelasting (ook voor particulieren)
Vennootschapsbelasting
Omzetbelasting
Loonheffing
Dividendbelasting
Schenk- en erfbelasting
Aanvraag voorlopige teruggaaf
Fiscale advisering
Advisering rechtsvormkeuze
Beroep- en bezwaarschriften
Begeleiding belastingcontrole
Startersbegeleiding
Begeleiding kredietaanvragen
Invullen CBS statistieken
De Tweede Kamer heeft een aantal moties aangenomen die de begroting voor 2024 nog fiks verbouwen: de brandstofaccijnzen stijgen niet, de energiebelasting daalt en het minimumloon gaat met 1,7% omhoog. Financieel zou dat onder meer gedekt moeten worden met een verhoging van het toptarief in box 2 én box 3 van de inkomstenbelasting.
Het demissionaire kabinet heeft op Prinsjesdag al een pakket maatregelen aangekondigd om te voorkomen dat de armoede in Nederland verder groeit. Met dat pakket is zo'n € 2 miljard gemoeid. Maar dat gaat de Tweede Kamer nog niet ver genoeg, zo bleek tijdens de behandeling van de begroting voor 2024. Via meerdere aangenomen moties wil de Kamer voor nog eens pakweg € 2 miljard aan de begroting vertimmeren.
Zo roept de Tweede Kamer het kabinet op om ervoor te zorgen dat de accijnzen op benzine en diesel niet stijgen in 2024. Zonder ingrijpen zouden de prijzen aan de pomp flink oplopen, omdat een overheidskorting op de accijnzen afloopt én omdat de accijnzen aangepast worden aan de inflatie. Dat moet dus voorkomen worden, vindt de Kamer. Volgens dezelfde motie moet ook de energiebelasting voor huishoudens voor in totaal € 200 miljoen worden verlaagd. Ook zou het wettelijk minimumloon met ingang van 2024 met 1,7% extra moeten stijgen, bovenop de reguliere aanpassing aan de prijsstijgingen die altijd per 1 januari plaatsvindt. Daarnaast wil de Kamer een bezuiniging op het kindgebonden budget terugdraaien en de overheidsbijdrage aan de kinderopvang verhogen.
In de moties wordt ook beknopt genoemd waar de financiële dekking voor de plannen vandaan moet komen. Deels moeten ministeries de middelen op hun eigen begroting zoeken, maar daarnaast wil de Kamer ook geld ophalen met belastingverhogingen:
Verder is er een motie aangenomen die het kabinet oproept om óók een vliegbelasting in te voeren voor passagiers die overstappen en voor privéjets. Overstappers zijn nu nog uitgezonderd van de belasting op vliegtickets, die dit jaar € 26,43 per passagier bedraagt. Met de opbrengst van deze heffing zou het tarief in de eerste schijf van de belasting op gas verlaagd moeten worden.
Daarnaast roept de Kamer het kabinet via een motie op om te zorgen dat de geplande opbrengst van de aanpak van ongewenste belastingcontructies en niet-werkende fiscale regelingen gehaald wordt. Het kabinet heeft namelijk in een brief aangegeven dat het niet helemaal lukt om de taakstelling van € 550 miljoen aan opbrengsten te halen. En volgens eerdere afspraken moet dat gat worden gevuld met een extra verhoging van het tarief in de inkomstenbelasting. Daardoor loopt het tarief in de eerste schijf van box 1 geleidelijk op, naar 37,04% in 2027. Volgens de motie moet het kabinet dat voorkomen, en ook de geplande verhoging in 2024 naar 36,97% achterwege te laten.
Nu moet gaan blijken of de gevraagde aanpassingen ook allemaal werkelijkheid worden. Een vraag daarbij is of de genoemde financiële dekking inderdaad voldoende is. Wat de belasting op inkoop van eigen aandelen betreft, heeft premier Rutte bijvoorbeeld aangegeven dat hij niet verwacht dat een invoering per 1 januari 2024 haalbaar is. En bovendien: als ondernemingen geen aandelen meer inkopen, brengt de heffing ook niets op. Verder moet er in de Eerste Kamer straks ook nog een meerderheid zijn voor de gewijzigde plannen.
NOAB staat voor de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen.
NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Bij NOAB zijn ongeveer 1000 kantoren aangesloten - en dat aantal groeit nog steeds. NOAB zet zich op verschillende manieren in om de belangen van haar leden binnen en buiten de sector te behartigen.
Daarnaast geldt het NOAB-kwaliteitskeurmerk al jaren als de norm in de branche. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet. Een kantoor met een NOAB-logo garandeert daarom kwaliteit, vakmanschap en actuele kennis van zaken. (bron: noab.nl)
Klik hieronder op het animatiefilmpje voor een heldere uitleg wat een NOAB-kantoor voor u kan betekenen of op één van de andere filmpjes van ondernemers die uitleggen waarom zij bewust voor een administratiekantoor met een NOAB-keurmerk hebben gekozen.
Vul onderstaande velden in en wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Uw privacy is erg belangrijk. Alle door u verstrekte gegevens zullen door ons vertrouwelijk worden behandeld en zullen dan ook nooit zonder uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming met anderen worden gedeeld. Ook zullen uw privacygevoelige gegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk of wettelijk vereist.